Katarina Bivald - Läsarna i Broken Wheel rekommenderar

 
 Allting börjar med en brevväxling mellan två helt olika kvinnor. Tjugoåttaåringa Sara Lindqvist från Haninge
 och sextiofemåriga Amy Harris från Broken Wheel i Iowa. Efter två års utbyte av böcker, brev och tankar
 om både litteratur och livet bestämmer sig Sara för att hälsa på Amy. Men när hon kommer dit är Amy
 död.
 
 Sara står ensam i en liten stad mitt ute i ingenstans. Som tur är finns där förstås alla de människor som
 Amy skrivit om. Och de excentriska invånarna i Broken Wheel har inget annat val än att ta hand om den
 förvirrade turisten. Sara blir kvar och för första gången i sitt liv får hon verkliga vänner - inte bara mr Darcy
 och Bridget Jones - och de hjälper henne att starta en bokhandel med Amys alla böcker.
 
 Både Sara och staden lever upp, nya och oväntade kärlekspar bildas och ingen vågar tänka på att hon
 snart måste åka hem. När henne visum är på väg att gå ut får Sara nyfunna vänner en alldeles galen,
 underbar idé...
 
 
 
 
 
 
 
Bildkälla
 
Språk: Svenska
Sidor: 396
Utgiven: 2013
Mitt betyg: 3 av 5
 
Det tog ett tag för mig att komma in i den här boken. Nu var det tyvärr ett tag sedan jag läste den, men jag minns att jag tyckte att den var riktigt bra när jag väl kom in i den. Och trots att det var någon månad sedan jag läste ut den kommer jag tillbaka till den i tankarna lite då och då. Den skapade mycket nya tankar och funderingar. Jag tyckte dock att det var väldigt irriterande att den kändes så himla osannolik. Det kändes som att något av detta knappast skulle hända i verkligheten, och det kändes som att Sara inte var någon riktig person. Jag störde mig bitvis väldigt mycket på hennes personlighet kommer jag ihåg. Hon var också lite knepig att få grepp om. Och de övriga invånarna i Broken Wheel var ännu svårare. Jag rekommenderar boken för den som vill ha en annorlunda, smårolig bok, men den berörde mig inte något speciellt.

Kommentera här: