Rick Yancey - The Infinite Sea

 
How do you rid the earth of seven billion humans?
Rid the humans of their humanity.
 
   Cassie Sullivan and her companions lived through the Other's four waves of distruction. Now, with the human
   race nearly exterminated and the 5th Wave rolling across the landscape, they face a choce: brace for winter and
   hope for Evan Walker's return, or set out in search of other survivors before the enemy closes in. Because the
   next attack is more than possible - it's inevitable.
 
   No one can anticipate the depths to whitch the Others will sink - nor the heights to which humanity will rise...
 
 
 
 
 
 
 
 
Språk: Engelska
Sidor: 300
Utgiven: 2014
Mitt betyg: 4,5 av 5
 
Detta är alltså en fortsättning på boken "The 5th Wave" som var en av de första böckerna som jag bloggade om. Boken var otroligt spännande, även om den första boken var något bättre. Nu hade man lite andra förväntningar. Det var lite synd att den var så kort. Det gjorde att den tog slut väldigt snabbt. Jag hade gärna läst 100 sidor till. Nu måste jag ju vänta över ett år (antar jag) på nästa bok! Jag tycker även att boken var något trög i början med långsam handling och lite händelser, för att sedan på slutet bli väldigt spännande med en handling fylld av händelser! Jag hade också lite svårt att hänga med i tidsförloppet eftersom boken hoppar lite mellan olika historier och karaktärer.
 
Längtar helt klart tills nästa bok kommer ut!
 

Kommentera här: