Jane Shemilt - Daughter

The night of the disappearance
 
She used to tell me everything.
They have a picture. It'll help.
But it doesn't show the way her hair shines so brightly it looks like sheets of gold.
She smells very faintly of lemons.
She bite her nails.
She never cries.
She loves autumn, I wanted to tell them. She collects leaves, like a child does. She is just a child.
FIND HER.
 
One year later
 
Naomi is still missing. Jenny is a mother on the brink of obsession. The Malcolm family is in pieces.
Is finding the truth about Naomi the only way to put them back together?
Or is the truth the thing that will finally tear them apart?
 
 
 
 
Bildkälla
 
Språk: Engelska
Sidor: 390
Utgiven: 2014
Mitt betyg: 4 av 5
 
Jag fastnade helt klart för omslaget på den här boken. Jag letade efter en annan bok när jag var i London nu i höstas och såg denna på en hylla och kände att jag bara måste slå till! Jag gillade det avskalade med de kalla färgerna, den röda dörren och lyset i ett av fönsterna.
Jag jag blev inte besviken! Boken var riktigt spännande. Boken börjar med att man får läsa om hur det ser ut ett år efter att dottern försvann. Sedan får man parallelt läsa om vardagen innan försvinnandet, strax efter och ett år efter. Och mot slutet knyts det hela ihop.
Man förstår ganska direkt att allt inte nödvändigtvis är så bra i familjen som mamman i familjen gärna vill tro. Hon arbetar mycket och målar även mycket på fritiden.
Jag vill inte avslöja för mycket, men kan verkligen rekommendera boken! Den är spännande och fängslande. Dock var det några ställen som kändes lite halvsega..

Kommentera här: