Marian Keyes - Oväntat besök på Star Street

 
"Vem - eller vad - är det som håller ett vakande öga på de boende på Star Street 66 i Dublin?"
 
    "Högst upp i huset bor Katie. PR-chef på ett skivbolag. Hon tillbringar sina dagar med att hålla avdankade
    rockstjärnor kort och fundera över hur mycket cheesecake det går åt för att äta ihjäl sig.
 
    På första våningen bor Fionn - en trädgårdsmästare som föredrar palsternackor framför människor.
 
    På bottenvåningen bor Matt och Maeve som är Väldigt Väldigt Kära och som håller sin förtvivlan på avstånd
    genom att göra Dagens Goda Gärning samt att äta kopiösa mängder choklad.
 
    Men en mystisk besökare har precis landat på Star Street 66. Denna mycket säregna gäst kommer att föra med
    sig omvälvande överraskningar för husets invånare: en del ovälkomna, andra angenäma. Livet kommer aldrig att
    bli detsamma."
 
 
Språk: Svenska
Sidor: 599
Utgiven: 2011
Mitt betyg: 2 av 5
 
Det gick extremt trögt att läsa denna bok. Extremt trögt. Jag vet inte riktigt vad det beror på, men jag tror jag började läsa den typ tre gånger innan jag kom halvvägs. Fjärde gången jag tog tag i den läste jag äntligen ut den. Och tyckte faktiskt att den blev rätt spännande. Jag vet inte om jag hade för höga förväntningar eller om jag hade tänkt mig något helt annorlunda. Det kändes väldigt konstigt med den övernaturliga twisten. Det var även lite väl många karaktärer att hålla reda på. Jag hängde helt enkelt inte riktigt med på alla olika par hit och dit, och alla olika tillfälliga relationer. Boken hade helt klart fått ett högre betyg om jag fastnat tillräckligt i den för att läsa ut hela med en gång.

Kommentera här: