John Green - The Fault in Our Stars

 
 
 
 
 
 
"Despite the tumor-shrinking medical miracle that has bought her a few years, Hazel has never been anything but terminal, her final chapter binscribed upon diagnosis. But when a gogeous plot twist named Augustus Waters suddenly appears at Cancer Kid Support Group, Hazel's story is about to be completley rewritten."
 
 
 
 
 
 
 
Bildkälla
 
Språk: Engelska
Sidor: 316
Utgiven: 2012
Mitt betyg: 4 av 5
 
Om det inte hade känts som att historien berättats ett antal gånger innan (jag tänker på Jobi Picoult's Allt för min syster, Jenny Downhamn's Innan jag dör, osv) så hade boken fått högre betyg. Ja, full pott alltså. Men det känns som sagt att historien berättats ett antal gånger innan. Flicka i tonåren med cancer, en pojkvän som är jättesnygg, plus ett antal väldigt sorliga grejer som händer längs vägen.
 
Jag hade inga direkta förhoppningar eftersom jag inte alls gillade John Green's Allt för Alaska. Men jag ville ge John Green ännu en chans, eftersom jag hade hört att han skulle vara bättre på engelska. Och det var han. Jag kunde riktigt höra hur krystat allt hade låtit på svenska.
 
Jag ska definitivt se filmen och är glad att jag läste boken efter att filmen kommit så att jag kunde se karaktärerna framför mig.

Kommentera här: